Onze planeet heeft veel meegemaakt, van olievlekken tot opwarming van de aarde. Er wordt elk jaar Earth Day gevierd, maar waarom proberen je niet te laten zien wat jouw merk het hele jaar door milieuvriendelijk maakt? Reclamebureaus kunnen je hiermee helpen. Milieuvriendelijke reclame of marketing verwijst naar de verkoop van producten of diensten op basis van hun voordelen voor het milieu. Dit aanbod kan op zichzelf milieuvriendelijk zijn, of hun productieproces is op een of andere manier ecologisch verantwoord. Milieuvriendelijke reclamecampagnes benadrukken deze voordelen en delen ze met jouw consumenten. Hier zijn een paar tips hoe reclamebureaus succesvolle, milieuvriendelijke advertentie- en marketingstrategie maken. Vraag ook hulp aan https://www.vormgenoten.nl/reclamebureau/. Bekijk de website nu!

Milieuvriendelijke marketingcampagnes maken 

Duurzame marketingmaterialen

Reclamebureaus laten de doelgroepen weten dat er gebruik gemaakt wordt van duurzame marketingmaterialen. Onderdeel van zo een reclamecampagne is dat het duidelijk aan de doelgroep moet worden verteld dat de promotionele producten afkomstig zijn van duurzame materialen. Zo alleen kan je profiteren van een milieuvriendelijke reclamecampagne. 

Merkpromotie met herbruikbare producten

Het reclamebureau kan geweldige marketingstool bedenken die de behoefte aan producten voor eenmalig gebruik elimineren, zodat minder afval voor stortplaatsen bestemd is. Het herbruikbare karakter van deze producten betekent dat wanneer klanten jouw aangepaste product gebruiken, ze het jarenlang nog kunnen gebruiken. 

Investeer in online marketing

Online marketing of e-marketing is veel milieuvriendelijker dan offline marketing zoals direct mail of gedrukte reclame. Het goede nieuws voor kleine bedrijven is dat het ook veel goedkoper is om online marketing te gebruiken. Het plaatsen van een onlinebanneradvertentie is een goedkoop alternatief voor een gedrukte advertentie en heeft geen afgedrukte verspilling of negatieve gevolgen voor het milieu. Social media is ook een zeer kosteneffectieve manier om te communiceren met klanten. Kleine bedrijven moeten proberen te investeren in het uitbreiden van hun e-maildatabase als een oplossing voor het verminderen van direct mail. Er zijn ook nieuwe aanbiedingen voor online kortingsbonnen met e-mailmarketing die een geweldige manier kunnen zijn om de omzet voor kleine bedrijven te vergroten en de afhankelijkheid van verkwistbare geprinte kortingsbonnen te verminderen.

Promoot lokale leveranciers

Het gebruik van lokale leveranciers en leveranciers is een zeer groene handelspraktijk omdat je de impact van koolstofemissies op het milieu vermindert door lokale levering van producten en benodigdheden. Zorg ervoor dat jouw klanten weten dat je niet alleen jouw lokale economie ondersteunt, maar dat jouw bedrijf ook het gasverbruik en de CO2-uitstoot minimaliseert door lokale leveranciers te gebruiken. Als je in de voedingsindustrie bent, is het gebruik van verse ingrediënten en producten van lokale boeren ook een groot verkoopargument. Zorg ervoor dat je ‘Koop vers, koop lokaal’ ook promoot met de markten van je lokale boer.

Gebruik brandstofzuinige voertuigenGeloof het of niet, de voertuigen die je gebruikt voor levering, verkoop en service hebben een grote impact op jouw merkimago. Terwijl jouw voertuigen door jouw lokale marktgebied rijden, maken ze veel indruk op de lokale klanten. Het gebruik van hybride voertuigen voor levering en verkoop bespaart niet alleen jouw bedrijf op gaskosten, maar geeft een duidelijk bericht dat jouw bedrijf ook milieuvriendelijk is. Vergeet niet jouw groene marketingberichten en/ of logo’s op te nemen in de grafische afbeeldingen en belettering van jouw voertuig. 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published.