Guess who profits: Rumsfield

Tamiflu anti-viral drug revealed as complete hoax; Roche studies based on scientific fraud
Monday, December 14, 2009

by Mike Adams, the Health Ranger

Editor of NaturalNews.com (See all articles...)

Articles Related to This Article:
¢ Elderberry Trumps Tamiflu for Flu Remedy

* Bird flu drug Tamiflu may cause “abnormal behavior,” manufacturer warns
* Tamiflu drug made with cocktail of chemical ingredients, linked with bizarre behavior

(NaturalNews) When it comes to selling chemicals that claim to treat HIN1 swine flu, the pharmaceutical
industry’s options are limited to two: Vaccines and anti-virals. The most popular anti-viral, by far, is Tamiflu,
a drug that’s actually derived from a Traditional Chinese Medicine herb called star anise.

But Tamiflu is no herb. It’s a potentially fatal concentration of isolated chemical components that have es-
sentially been bio-pirated from Chinese medicine. And when you isolate and concentrate specific chemicals
in these herbs, you lose the value (and safety) of full-spectrum herbal medicine.

That didn’t stop Tamiflu’s maker, Roche, from trying to find a multi-billion-dollar market for its drug. In
order to tap into that market, however, Roche needed to drum up some evidence that Tamiflu was both safe
and effective.

Roche engages in science fraud

Roche claims there are ten studies providing Tamiflu is both safe and effective. According to the company,
Tamiflu has all sorts of benefits, including a 61% reduction in hospital admissions by people who catch the
flu and then get put on Tamiflu.

The problem with these claims is that they aren’t true. They were simply invented by Roche.

A groundbreaking article recently published in the British Medical Journal accuses Roche of misleading
governments and physicians over the benefits of Tamiflu. Out of the ten studies cited by Roche, it turns out,
only two were ever published in science journals. And where is the original data from those two studies?
Lost.

The data has disappeared. Files were discarded. The researcher of one study says he never even saw the data.
Roche took care of all that, he explains.

So the Cochrane Collaboration, tasked with reviewing the data behind Tamiflu, decided to investigate. After
repeated requests to Roche for the original study data, they remained stonewalled. The only complete data
set they received was from an unpublished study of 1,447 adults which showed that Tamiflu was no better
than placebo. Data from the studies that claimed Tamiflu was effective was apparently lost forever.

As The Atlantic reports, that’s when former employees of Adis International (essentially a Big Pharma PR.
company) shocked the medical world by announcing they had been hired to ghost-write the studies for
Roche.

It gets even better: These researchers were told what to write by Roche!

As one of these ghostwriters told the British Medical Journal:



“The Tamiflu accounts had a list of key messages that you had to get in. It was run by the [Roche] market-
ing department and you were answerable to them. In the introduction ...I had to say what a big problem
influenza is. I'd also have to come to the conclusion that Tamiflu was the answer.”

In other words, the Roche marketing department ran the science and told researchers what conclusions to
draw from the clinical trials. Researchers hired to conduct the science were controlled by the marketing
puppeteers. No matter what they found in the science, they had already been directed to reach to conclusion
that “Tamiflu was the answer.”

Free registration is required to read the rest of this article...
Enter your email address to continue:
Your email privacy is 100% protected by NaturalNews. We do not sell, rent or share emails.

Get articles like this delivered to you FREE in our popular email newsletter



